Sider

fredag den 3. juni 2011

Leg

Vi leger det meste af vores fritid - og jeg fandt i Netto en madras som kan foldes sammen (smart hvis pladsen er trang). Den har jeg placeret i hjørnet af stuen med legetøj, puder, tæpper og andre hyggeting. Og det er altså et hit...



Der er efterfølgende kommet et legetæppe på gulvet for Frederik har tendens til at skulle ud over kanten af madrassen :-) 

Vi kravlede op i legetårnet forleden aften. Det var rigtig hyggeligt at sidde oppe i huset alle tre. Alexander blev nærmest helt "huslig" og hentede en kost så gulvet lige kunne blive fejet inden vi satte os :-) Lidt gener fra mor har han altså fået - det er ikke kun traktor det hele!



Til august når begge unger bliver passet, skal jeg lige have givet legetårnet en ordentlig omgang med en pensel og noget olie. Træet er bare så tørt - så jeg skal da nok bruge omkring 5 liter (der er jo også meget træ). Jeg skulle have givet det sidste år, men pga bækkenløsningen og kæmpe maven kunne jeg simpelthen ikke. Og det duer ikke en weekend hvor ungerne er hjemme - jeg kan lige se Alexander med en pensel - Frederik der sidder og leger på græsset - og mig der kigger den anden vej.....det kunne godt blive en efterligning af aftenen før Frederiks barnedåb. Vi var lige i gang med at gøre lidt rent, og ungerne leger lidt inde i stuen (Frederik var 5 måneder). Lige pludselig råber Alexander: "MOR, Frederik har tegnet sig i hovedet". Ikke lige den besked man har lyst til at få når man skal op til døbefonten dagen efter. Jeg kom så ind til det her:


Og selvfølgelig med sprit tusch - hvad ellers?! Men med lidt skrubben og fnisen (jeg kunne ikke lade være med at grine af det for mig selv) så blev han da nogenlunde til næste dag. Det glemmer jeg simpelthen aldrig....

Jeg var inde på mit arbejde i forgårs og besøge min kollega. Det var rart lige at snuse lidt til det hele - jeg skal jo starte op den 26. august og så går det altså bare derud af. Der er stadig et stort arbejdspres, og kommunikationen mellem os og de konsulenter der skal give os en masse beskeder, er desværre ikke blevet bedre. Så der er en masse fejl som hele tiden skal rettes op - og det er spild af tid. Men den tid, den sorg - forhåbentlig kan jeg beholde hjemmearbejdspladsen. Min kollega og jeg kan i hvertfald ikke undvære den. Den dag man arbejder hjemme - får man lavet 3 gange så meget som inde på kontoret hvor man konstant forstyrres.... 

Jeg er startet op til volley igen - og hold da op hvor var det skønt at spille. Jeg kunne nærmest ikke forlade banen igen, og jeg glæder mig vildt meget til Høvestævne. Det bliver så fedt at spille (forhåbentlig) en masse kampe. Men jeg er da godt nok en anelse øm i skroget.....jeg har selvfølgelig også kun været ude og løbe 2 gange siden jeg fødte Frederik - mon ikke det har noget at sige ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar