Sider

mandag den 2. januar 2012

Nyt år....

Og så var ferien, julen, nytåret og 2011 bare lige pludselig overstået!!! Hvad sker der her?! Jeg kan slet ikke følge med. Det kan da ikke passe at jeg snart er 30½ år...eller at Frederik og Alexander også nærmer sig halve år igen.

Nå men vi kom vel igennem nytårsaften med knald og bang om ørerne. Frederik sov kl. 19.30 og stod op kl. 06.00 men det kan jeg jo ikke klage over og hørte intet til alle bragene, selvom gutterne gjorde deres bedste for at få noget ud af aftenen. Vi var sammen med 6 venner, og gutterne gav den rigtig gas. Alexander var helt ekstatisk, og jeg måtte slæbe ham i seng kl. 01 med røde ører og øjne som dog skyldes øjenbetændelse!
Men han hyggede sig gevaldigt med sit eget fyrværkeri, selvom jeg godt nok ikke brød mig om det, men når far har sagt god for det, duer det jo ikke at jeg blander mig igen.

Jeg har holdt 3 ugers ferie - og sikke en dejlig ro jeg har fået på mig selv. Nu truer hverdagen bare, men jeg kan mærke at jeg skal holdes vores kalender temmelig fri for aftaler i hverdagene. Det andet duer bare ikke. Da vi var i Skallerup kunne jeg de første par dage overhovedet intet huske af noget som helst, og nu hvor Frederik endelig er begyndt at sove perfekt, ville det være rart at "vende tilbage til sig selv". Hvis man altså nogensinde kan det efter at have fået børn. Jeg synes bare, det ville være rart hvis jeg huskede, at kigge mig i spejlet INDEN jeg går ud af døren så jeg husker at trykke den bums og sætte håret ordenligt efter badet.

Jeg har ingen nytårsforsætter - gider dem ikke for de holder alligevel aldrig. Men jeg har lovet mig selv at få styr på mit blodsukker, og har derfor en tid hos min læge den 16 januar for at blive tjekket, og få en snak om at kunne styre det. Hvis jeg ikke spiser ca. hver 2. time kan jeg blive så dårlig. Og så er resten af min dag ødelagt med kvalme og hovedpine....det virker jo ikke helt rigtigt vel?!
Jeg ville have været ude og løbe i dag, men Alexander har øjenbetændelse, så han er hjemme i dag. Jeg har opdaget at jeg faktisk spiser meget sundt, og ikke tager på. Så nu skal jeg have smidt nogle kilo og komme ned på min ideal vægt, for så tror jeg faktisk at jeg forbliver på den vægt. Jeg taber mig bare ikke fordi jeg ikke får dyrket motion - andet end min volley 1 gang om ugen, men det er jo slet ikke nok!

Til slut lige et billede af min dejlige morgenmad: havregryn med blåbær og min uundværlige kaffe...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar