Sider

tirsdag den 11. september 2012

Hvordan overlever man hverdagen?

Jeg synes det er temmeligt svært at nå noget som helst i hverdagene, udover at hente og bringe ungerne, arbejde de der 37 timer man nu skal, lave gourmetmad til baronerne, støvsuge underlige gevækster op fra gulv, vægge, sofaer med mere, vaske 5 mil. maskiner tøj - og prøve at kigge sig selv i spejlet - få et chok og opdage at det er 2 måneder siden man er blevet klippet hvilket ikke er fancy når man er korthåret!

I går crashede jeg sammen med Alexander da klokken var 20.30, jep alt for sent når man skal tidligt op - fortæl det lige til den multisnakkede knægt der karter rundt i sengen og er nødt til at have svar på hvordan skyerne laver regn? Anyone?
Og mig som havde planer om liiiige at få afsluttede det tørklæde jeg har på pindene, rydde lidt op, smøre madpakker og se lidt tv! Det blev det bare ikke lige til.... Jeg kan godt lide den mørke tid, for den indbyder til hygge og afslapning på mørke aftener. Problemet er bare at jeg har svært ved ikke at falde i søvn sammen med Alexander. Han er stor tryghedsnarkoman og kan ikke falde i søvn selv. Jeg kan forstå ham for jeg er selv tryghedsnarkoman, og trives bedst med faste rammer og planer. Men det er lidt øv ikke at have aftenerne for sig selv....jeg får jo intet lavet af det jeg godt kan lide. Såsom at strikke, læse lidt eller måske kaste sig over den der symaskine igen!

Jeg er så heldig at have hjemmearbejdsplads, så nogen gange slipper jeg for transporttiden til jobbet og kan nå at sætte en vask tøj over - men det køber mig stadig ikke den fornødne tid. Og i øjeblikket synes jeg det hele er lidt surt - og min lunte er heller ikke så lang, så sure mor dukker lidt hurtigere op end ellers. Det er bare rigtig kedeligt, og overskuds mor prøver at mase sig frem, men ender for det meste med at falde i søvn ;-)

Så hvis nogen har et par tip til hvor man lige køber noget overskud, så giv lige et pip ikk?

                Eftermiddagshygge på græsplænen med lidt godt til ganen, og ja de har to ens bluser på,   efter befaling fra ældste kommandant (Alexander - ikke mig)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar