Sider

torsdag den 20. september 2012

Strikket af kærlighed

Jeg har syslet med en lille ting til et menneske som betyder meget for mig. Hun er min gamle dagplejemor, og har igennem mit liv været som en bedstemor for mig. Hun ringer ofte for at høre hvordan vi har det, og da hun og hendes mand var mobile, kom de også på besøg. Vi bor desværre 1 times kørsel fra hinanden, så jeg får ikke besøgt dem særlig tit.
Men jeg har så mange minder fra mine ferier hos dem. Hendes mand har altid haft akvarier som hobby, og jeg har brugt mange timer på sidelinien. De har et kæmpe hjørneakvarium, som bare er SÅ flot. Og jeg er altid vildt betaget af at sidde og opdage nye fisk - og få en lille sludder med bedstefar om de forskellige arter.
De er efterhånden i midten af 80'erne, og jeg aner at tiden begynder at rende ud. Det gør ondt - for de repræsenterer en tryg del af min barndom, og jeg kan slet ikke forholde mig til at minderne bliver svagere. Når jeg besøger dem, bliver jeg lige suget tilbage i tiden og jeg hygger mig gevaldigt, men jeg ser også at kræfterne ikke er hos dem mere....

Jeg har lavet et Tinas tørklæde til bedstemor, og jeg ved at uanset om hun kan lide farven eller ej, vil hun sætte stor pris på den kærlighed som er strikket ind i tørklædet.
Jeg sender det i morgen, og glæder mig til at have hende i telefonen på lørdag...hvem der bare kunne stoppe tiden!







- Posted using BlogPress from my iPad

Ingen kommentarer:

Send en kommentar