Sider

tirsdag den 10. juli 2012

Ferie - not

Mand der er lang tid til ferie endnu - hele 4 uger... Det gør næsten helt ondt at tænke på, især når jeg går i Holbæk og ser hvordan alle folk slendrer rundt med deres skønne børn på shopping. Øj hvor er jeg misundelig, men så må jeg sige til mig selv at det bliver min tur når deres ferie slutter hæ hæ...

Jeg trænger i hvert fald - juli er altid så hård at komme igennem i vores familie. Hele familien har travlt, især med arbejde og man skal bare til alt muligt hver weekend. Det er lige i overkanten. Jeg er alene på jobbet, og har brug for at slappe heeelt af i weekenden. Helst i søndagstøj (eller nattøj) hele dagen, og så bare nusse rundt på matriklen sammen med ungerne. Så når vi skal til noget, føler jeg ikke rigtig at jeg har haft weekend! Men det er jo også hyggeligt at være sammen med familie og venner, det er bare nemmeste at være hjemme med ungerne.

Her i weekenden fik jeg lavet en del ved Alexanders værelse. I marts (eller april? Jeg kan ikke huske det) røg vi i IKEA og købte reoler i lange baner. De nåede akkurat til vores trappe op til 1. salen. Men her i weekenden da Frederik var med far på arbejde, så gik Alexander og jeg i fuld gang. Vi slæbte og slæbte. Store kasser, sofa, legetøj og hvad der ellers var i vejen med værelset. Og så fik vi faktisk lavet et rigtig hyggeligt værelse til ham. Vi har lovet ham et fjernsyn for han kan ikke få lov til at koble af for lillebror når vi kommer hjem om eftrmiddagen (nu får jeg nok alverdens breve fra sure sundhedsplejersker, men vi slapper lidt af efter børnehave tid - og ja det er foran kuk-kassen - BUM) Så han skal have et på sit værelse, da værelset er lillebror frit. Det er tilladt at lukke døren og trækker sig fra resten af familien i en lille stund - især når man har en lillebror der er 4 år yngre!

Her indtager vi lige en velfortjent frokost på værelset, efter at have slæbt rundt på møbler. Og ja, enhver dreng med respekt for sig selv, har da sofa på sit værelse ;-)

Jeg får ikke lavet håndarbejde for tiden - aftenerne går med huslige sysler, og når jeg endelig smækker stængerne op, ja så læser jeg. Har fundet en rigtig god bog på biblioteket, som er en sød historie om at ville forandre lidt af verdenen. Den kan varmt anbefales


Minimanden chiller lige i stolen med favorit bogen om TRAKTORER - totalt tjekket - der


Frederik "hjælper" med madpakkerne - som dog blev spist med det samme! Godt at han ikke skal have madpakke med endnu...

Ellers har jeg en del planer for ferien - der skal males legestativ, luges ud i tøjskabet, males hus, luges ud i vores "rode værelse" - med tiden skal Frederik have nyt værelse og lidt andre småting - så der er nok at se til, når man også bare skal lege med ungerne. Dennis satser på en uges ferie, og det tyder lidt på at vi stikker en tur til Jydeland - men det er ikke sikkert endnu!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar