Sider

søndag den 1. juli 2012

Havearbejde

Når nu det har regnet så meget, så tænkte jeg at det var tid til at få sat pæoner og lavendler. Der skulle graves og luges i stor stil, da en del,af græsplænen skulle inddrages. Så Frederik og gik i krig i går formiddags, og korden var bare så lækker at arbejde med! Det gik rigtig hurtigt så inden kl var 11.00 havde jeg plantet 10 lavendler og 2 pæoner. Jeg fik i min iver ikke taget før billeder - glemte at mobilen lå i lommen. Men resultatet blev dette:




før var der bare græs - nu venter to smukke pæoner på at komme til rett


Sarah Bernhardt - enhver haveejer med respekt for sig selv har dette eksemplar stående


Catharina Fontijn - lidt mørkere end Sarah Bernhardt. Jeg kan slet ikke vente til næste sommer


Lavendler i lange baner. Overvejer om der skal plantes noget imellem. Nogen forslag? Der er skygge det meste af dagen

Pæonerne har jeg plantet ved siden af min stolthed: Willestrup rosen - hvert år beriger den mig med masser af store tunge blomster










Smukkest med regndråber...

Nu gået jeg ligeledes og venter med spænding på at min clematis springer ud - desværre kan jeg ikke huske navnet. Den giver de flotteste blå violette blomster, og den vokser sig kæmpe stor i år




Lidt lige som juleaften. Man venter spændt på at "pakken" åbnes....

Nyd den dejlige sommerdag vi har, vi er på vej til familie i Greve og glæder os til en masse timers hygge!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar