Sider

fredag den 5. oktober 2012

Schyyy....jeg knokler

Jeg er i gang med de bestillinger mine kollegaer har lavet på tørklæder, og ved enhver given lejlighed har jeg strikketøjet i hånden. Derfor er her lidt stille med billeder, og at tage et billede med en iPhone om aftenen, hvor det er temmelig mørkt efterhånden, er bare ret kikset. Men det er selvfølgelig bedre end ingen billeder....

Og så har jeg de sidste 14 dage gået med en fornemmelse af at mit hjerte er ved at hoppe ud af brystet på mig. Lige pludselig når jeg mindste venter det....GADONK GADONK....siger det så! Min mor har befalet mig at gå til lægen og få tjekket blodtrykket, især fordi jeg også ofte får hovedpine. En af dem der bare er umulige at komme af med før dagen efter. Så nu skal jeg afsted på onsdag og have tjekket systemet igennem... Forhåbentlig er det noget der bare går over af sig selv igen!!!

I går var jeg ude og surfe, altså på nettet ik?!, og jeg har længe kredset rundt om en bog som jeg synes kunne være rigtig hyggelig at have på hylden. Så jeg "kom" til at lægge den i indkøbskurven hos saxo.com - så nu går jeg spændt og venter på at den her kommer i postkassen:

Julekugler af Carlos Zachrison, Arne Nerjordet, ISBN 9788792815002
Billedet er taget fra saxo.com

Jeg har aldrig strikket mønstrer før, og så tænkte jeg at de her små kugler ville være oplagte at lære det på. Det er overskueligt kun at skulle lave et lille et, istedet for at sidde med en islandsk sweater i str. xl...
På et tidspunkt vil jeg dog gerne lave én, men det bliver først når der er 30 timer i døgnet.
Og i forhold til de der julekugler, så synes jeg det er hyggeligt at lave sin egen julepynt. Og det er sgu da specielle at have hængende - især med en 2-årig trold som slet ikke kan holde nallerne fra glaskuglerne. Så er den stress faktor ligesom strøget af listen, når julekuglerne er af garn :-)

Tilbage i 2010 gik jeg i gang med at brodere en julekalender til drengene, og den bliver jeg vist aldrig færdig med. Jeg skæver flygtigt til den når skuffen åbnes, og en snert af dårlig samvittighed breder sig i min krop. I år er vi dog blevet enige om at de kun skal have adventsgaver. Jeg kan simpelthen ikke hitte på 48 ting som er nogenlunde brugbare, og det bliver også temmelig dyrt i længden. Så istedet vil vi hellere købe 8 store ting, som vi er sikrer på vil blive brugt!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar