Sider

mandag den 3. december 2012

Den dumme nisse

Jeg har som fortalt i år, valgt kun at lave adventsgaver til ungerne. Sidste år fik de hver dag, men jeg synes det er rigtig svært at finde så mange ting uden at det koster en formue. Og da jeg jo også var blevet opsagt (som er blevet annulleret i dag - yeahaa) synes jeg at vi skulle passe lidt ekstra på pengene.

Anyways så fik ungerne deres adventsgave i går. En twister bil til dem hver, købt i Føtex til den nette sum af 150 kr. DET var et hit. Før lå de og kørte rundt på et par gamle røde motorcykler, men de larmede som et ondt år, så efter et besøg hos familien i Greve, fandt vi på disse i stedet.
I går aftes ved sengetid, da Alexander og jeg lå og snakkede, kom han så ind på at han glædede sig til at nissen kom igen til morgen. Da jeg fortalt at den kun kommer om søndagen, når det er advent, sagde udbrød han - "Øv, dumme nisse". Havde tilbøjelighed til at give ham ret, men forsvarede nissen og sagde at han tilgengæld kommer med store gaver i stedet for en masse små. Det kunne han så acceptere....men jeg kan da godt forstå ham lidt. For det er da magisk at spæne ned til sokken hver morgen for at se om nissen har været der.... Men nu kan det være at nissen har hørt os, og at der falder et par gaver ekstra af (farmor har allerede spyttet et par stykker i sokken).

I går blev der ellers kælket og leget med sne til vi var drivvåde. Der var temmelig mudret på marken efter at banen er blevet lavet, og det har regnet som en sindsyg lige siden. Men sådan et par bakker kan ikke ligge uprøvet hen, så frem med kælkene....hvilket så bare resulterede i dette:

Find kælken!

Men sjovt var det, og Fenja sprang rundt som en loppe og fræsede op og ned af bakkerne. Thor gloede os lige an, og skred ned til garagen istedet for. Han lever sit helt eget liv :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar