Sider

fredag den 11. oktober 2013

Mmm hjemmelavet knækbrød

Min kollega har lige introduceret mig for hans kones hjemmelavet knækbrød - mand det smagte rigtig rigtig godt. Så godt at jeg bliver nødt til at lave det selv i dag.

Jeg har fundet en opskrift som virker lige til højrebenet - og ikke for dyr i indkøb:

4 dl. rugmel
2 dl. græskarkerner
1 dl. hørfrø
1 dl. sesamfrø
1 tsk. bagepulver
2 dl. vand
1 dl. raps- eller olivenolie
Havsalt som skal drysses sporadisk over inden bagning

Blande blande blande.....udrulles mellem 2 stykker bagepapir og ligges i bageplade. Skæres ud i stykker som man ønsker - 200 grader i 15 min (evt. lidt længre - indtil det er hårdt) og BANG - så er der lækrer knækbrød.

Det skal prøves - det skal prøves. Jeg kan næsten ikke vente til jeg kommer hjem....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar