Sider

tirsdag den 1. november 2011

Færdig på flere måder

Jeg er blevet færdig med vimplerne til drengene. Et eller andet skulle jeg jo lave i sidste uge med foden op :-) og der var hækling foran fjerneren helt perfekt....billederne af resultatet giver ikke den bedste visning af farverne da jeg måtte tage dem mens det er mørkt - men det er orange, turkis og lime. Jeg skal nok flashe den i brug og når det er lyst...



Jeg har brugt alle tre farver til snoren, synes at det lige gav det sidste pift istedet for en hvid eller sort snor. Glæder mig til at få hængt den op et eller andet sted...

I lørdags var vi til mad hos min mor og hendes kæreste, og Alexander og jeg smækkede lige nogle specier sammen. De er SÅ nemme at lave og Alexander elsker dem. Jeg nåede dårligt at tage nogen fra til værtindegave....vi er vist nødt til snart at lave en ny portion. Dejen er nem at have med at gøre for børn, ikk enoget der klistrer fast alle vegne. Dog skal de ikke have pølserne alt for meget i, for så begynder smørret at smelte....men det er nemt for dem at skære ud og ligge på bageplade.
Men min mor fik en pose sammen med et glas af de rødbeder jeg lige har syltet (som i øvrigt smager rigtig godt)

Vi har fået bestilt "ferie" til Skallerup Klit Feriecenter i 5 dage i december, og vi glæder os rigtig meget. De har en julepakke i øjeblikket hvor man får mulighed for at julehygge hele familien. Se tilbuddet og stedet her - vi har bestilt et spahus, og da tilbuddet er inklusiv forbrug sakl den da have en over nakken i spabadet (og der er sauna - perfekt i en kold december). Det bliver så dejligt. Jeg har valgt at holde en masse ferie i december, så jeg går på juleferie fredag den 9 december. Jeg elsker december måned, og mener at den skal bruges på ferie og hygge hele vejen igennem :-)

I fredags fik jeg syet slangen til Frederik. Jeg kunne nok have lavet omkring 3 slanger på den tid jeg brugte på at pille op, men det er jo også laaaang tid siden jeg har syet sidst. Men jeg er blevet bidt af det - synes at det er rigtig hyggeligt, og nu bliver jeg helt bange for at mine strikprojekter kommer meget langt ned i kurven. Anyway - så skal jeg i hvert fald også lave en slange til Alexander. Fik klippet noget af stoffet i går, jeg bliver pt nødt til at tage lidt af gangen da min fod driller mig lidt. Den var MEGET træt efter arbejdsdag i går, og så er jeg nødt til at få den op! Jeg skal nok tage billeder af dyret, jeg har bare ikke været alene når det er lyst, og ungerne må ikke se slangerne endnu.
I dag skal jeg lige ned om Stof2000 og købe lidt filt, jeg er nemlig blevet helt vild med nogle filtugler som jeg har set her - hun er bare knalddygtig, og har lige udgivet en bog. Den kunne jeg godt tænke mig at få fingrene i....filtuglerne er i højreside under "Tutorials" - take a peak :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar