Sider

tirsdag den 29. november 2011

Pakkekalender og "tittebøh'er"

Så er jeg ved at have de sidste gaver på plads til Alexanders pakkekalender. Frederik får også, men det er små ting, og for det meste kan det spises. Jeg har brugt rigtig meget energi og penge på Alexanders pakkekalender i år. Jeg har prøvet at tænke kreativ, brugbar, fornuft når jeg har shoppet. Og i dag har jeg blandt andet bestilt disse

Billedet er lånt fra legeakademiet

Jeg tænker at vi skal lære tallene ved at vi kaster ærteposerne til hinanden. Altså siger jeg "Kast posen med 6 tallet til mig" og Alexander kan så tælle prikkerne, og lære hvordan et 6 tal ser ud. Før han blev 3 kunne han snildt tælle til 20, men nu er der begyndt at gå lidt kuk i det "1-2-3-7-8-5..." så det skal vi have indøvet igen!

Så har jeg også bestilt en julegave til Frederik fra legeakademiet. Et hammerbræt med "tittebøh'er", finurligt navn, men hamrende fik i den? smart

Hammerbræt Deluxe
Billedet er lånt fra legeakademiet

Tricket er, at når Frederik vinger en "tittebøh" én på lampen, så dukker kammeraten på den anden side op. Der er altså ingen løse kammerater som bliver smidt i toilettet, forsvinder ind under sofaen eller gansket i stykker af en hund. Se DET er smart....nu kan han hamrer og banke løs, og jeg er fri for at samle dem op i hele hytten :-) I LIKE

Jeg kunne have købt 1000 andre ting til dem, men vi drukner snart i legetøj, og samvittigheden over for den 3. verden ligger på et meget lavt sted når dankortet misbruges til ungerne.

Min søde sundhedsplejerske ringede også for lidt siden. Hun er helt enig med mig og dagplejeren om, at Frederik bliver stresset over alle de gæstebørn, som har huseret siden han startede. Sunderen vil tage kontakt til dagplejepædagogen, og høre hvorvidt man kan frede dagplejer så Frederik kan få ro.
Det håber jeg, for han er godt nok blevet en lille utilpas hidsigprop. Måske man ikke kan rykke ved hidsigheden, men når han vinger ud efter én og bliver sur over det mindste, er det vel tegn på at han ikke trives.
Jeg håber, at det giver lidt ro i familien - og så skal jeg nok sige "Nej tak" til diverse jule tam tam og holde hverdagens faste rammer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar