Sider

tirsdag den 20. november 2012

Heldige mig at få lidt frihed...

Famsemor henter ungerne i dag i børner og dagplejer....ahh...helt underligt ikke at skulle tænke logistik når klokken bliver 15.00. Og tilmed har hun inviteret på mad, så jeg har et par timer HELT for mig selv. Hvad skal jeg dog gøre?
Allerførst og fremmest suser jeg i Toys'R'Us og får købt adventsgaverne. Jeg ved hvad jeg skal købe undtagen to styk, så det skal nok gå. Kan mærke at de stresser mig lidt for jeg kan godt lide at være i god tid med tingene.
Alexander skal have en pung og et bælte. Kan nok ikke købes i Toys'R'Us men man ved snart aldrig med den kæmpe butik. Frederik skal have en farlig løve! Den bliver der snakket meget om i øjeblikket, og så nogle HAMA stifts. Havde overvejet Maxi perlerne, men jeg tror at det med stifterne er sjovere for ham.

Og så skal jeg hjem og hive symaskinen frem - eller måske bare tegne mønster og gøre klar. For nu vil jeg altså sy de bukser til Frederik som jeg har købt stof til. Det er babyfløjl fra Stof2000, og mønstret er også der fra.


Babyfløjl m/print Mørk grå
Grå med sorte stjerner

Babyfløjl m/print Sort
Sort med grå stjerner

Det bliver altså lidt spændende at prøve for første gang. Min kollega har lovet at det er nemt, bare man husker at vende stoffet ens når det er fløjl.

Og så glemte jeg i går lige at fortælle om mit lille uheld på vej hjem fra job! Undrede mig godt over at bilen hakkede lidt i det, men det er såmænd ganske normalt da den åbenbart tror at den er en traktor. Det er en gammel volvo 740, men hurtig som en raket. Nå, men jeg hopper derud af....det vil sige lige indtil bilen sætter ud 50 meter før jeg skal ud på den store vej hjem. Fik heldigvis drejet lidt ind til siden - så meget man nu kan når servostyringen slår fra!
MEN det viser sig så at jeg er gået tør! Believe it or not - hamrende pinligt, men mit forsvar er således:
Bilens tankmåler virker ikke, så vi bruger triptælleren og ved at vi kan køre 600 km uden problemer. Det giver kun problemer hvis der har være små trold og nulstille triptælleren og man ikke opdager det. De har fået gjort det ved omkring 100 km - for triptælleren var lige nået til 500 km, så der burde jo være til 100 km mere....det var der bare så ikke!
Så jeg måtte i en time på at Dennis kom med dielsel. Mens 350 biler susede fordi, da det jo er midt i myldretiden....PINLIGT! Og tænk, kun ÉN spurgte om han kunne hjælpe. Alle andre røg lige forbi hjem til kødgryderne. Jeg ville nok også selv have været den der fløj forbi, men næste gang stopper jeg og tilbyder hjælp. Tænk hvis pgl. har brug for ens hjælp....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar